Kontynuacja refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2024 r.
- Szczegóły
Zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych, ciepła oraz niektórych innych ustaw, rodziny ogrzewające domy i mieszkania gazem, będą mogły otrzymać zwrot podatku VAT od ceny tego paliwa dostarczonego również w pierwszym półroczu 2024 r.
Ustawa nowelizująca przepisy weszła w życie z dniem 31 grudnia 2023 r.
Odbiorcy w gospodarstwach domowych, którzy ogrzewają swoje gospodarstwo domowe gazem, mogą ubiegać się o refundację podatku VAT opłaconego od zużytego paliwa gazowego. Refundacja podatku VAT obowiązuje za okres od 1 stycznia 2023 r. do
31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. Można się o nią ubiegać po otrzymaniu i opłaceniu pierwszej faktury za paliwo gazowe.
Należy pamiętać, że gaz musi być wykorzystywany do ogrzewania domu. Nie ma refundacji VAT ceny gazu wykorzystywanego w kuchni (do gotowania) i łazience (do podgrzewania wody).
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2024 r. (PDF)
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r. (PDF)
Informacje dotyczące świadczenia wspierającego
- Szczegóły
Od 1.01.2024 r. wchodzi w życie świadczenie wspierające. Jego celem jest udzielenie osobom niepełnosprawnym pomocy służącej częściowemu pokryciu wydatków związanych z zaspokojeniem szczególnych potrzeb życiowych.
Świadczenie wspierające będzie przyznawał i wypłacał ZUS! Zapytania dotyczące świadczenia wspierającego należy kierować do ZUSu.
Infolinia ZUS (22) 560 16 00.
Zapytania dotyczące świadczeń opiekuńczych (świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego, zasiłku dla opiekuna) należy kierować do ośrodków pomocy społecznej.
Zapytania dotyczące ustalania poziomu potrzeby wsparcia należy kierować do Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Krakowie.
Infolinia 12 39 21 420 czynna w dni robocze:
poniedziałek 9:00-16:00,
wtorek - piątek 8:00-15:00
Informacja o dodatku osłonowym w 2024 roku
- Szczegóły
Od stycznia 2024 r. do końca kwietnia 2024 r. będzie można ubiegać się o wypłatę dodatku osłonowego. Zadanie to realizowane będzie przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Sułkowicach. Aby otrzymać dodatek osłonowy należy złożyć wniosek o przyznanie dodatku osłonowego, w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby uprawnionej.
Wnioski o przyznanie dodatku osłonowego można składać osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej lub przez Internet (ePUAP, profil zaufany), taki wniosek musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego obowiązujący w 2024r.
Wniosek o dodatek osłonowy (PDF)